SZKOLENIA

Ze względu na fakt, że poduszkowiec jest w praktyce urządzeniem latającym (na niewielkiej wysokości) do pilotowania pojazdu niezbędne jest odpowiednie przeszkolenie.

Pomimo iż polskie przepisy nie wymagają posiadania uprawnień na pilotowanie poduszkowca, ze względu na zastosowanie, osiągane prędkości i masę pojazdu, sugerujemy potencjalnym nabywcom odbycie szkolenia odpiowiedniego do rodzaju opracji wykonywanych przy pomocy poduszkowca. Oferujemy następujące rodzaje kursów:

TECNOTEK Polska posiada własnych pilotów i instruktorów (oferujemy szkolenia na miejscu u klienta). Oferujemy również szkolenia w USA w firmie Hovercraft Pilot Training.

Ładuję odtwarzacz

"Oczekiwałem że pilotowanie poduszkowca będzie czymś w stylu jazdy samochodem po lodzie. Posiadam własny samolot, więc myślałem że pilotowanie poduszkowca nie będzie żadną sztuką. Nic takiego. Szkolenie pokazało mi, że latanie poduszkowcem to zupełnie inna technika. Na przykład nie zawsze unosi się on nad wodą - brak wyważenia, złapanie wody przez fartuch - i pojazd się nie uniesie. Trzeba naprawdę mocy i prędkości aby podnieść maszynę. Jak już się jest w powietrzu, to slizga się z łatwością, nawet przy niewielkiej mocy nagle nabiera prędkości. Sterowanie poduszkowcem wymaga kontroli wielu czynników - obroty, ster, inwerter oraz utrzymywanie środka ciężkości. Również wiatr, prąd wody oraz przeszkody stanowią wyzwanie. Hovertreki to jedyne znane mi poduszkowce z inwerterem ciągu. Potrafi zawisać w miejscu, kręcić się jak bączek i nawet cofać. Fajnie było przelatywać nad kępami roślinności wodnej czy też dryfującymi pniakami - spróbuj dokonać tego w łódce! Najważniejsze jest to, że jak już kończę podróż, to po prostu wyjeżdzam na brzeg - bez potrzeby brodzenia w mule czy bagnie, żeby wyciągnąć łódź. Po prostu wlatuję nad brzeg!"
Dirk Lohry, pilot

Muzyka:

Tecnotek Polska Sp. z o.o. S.K.A, kapitał zakładowy 75.000 PLN, opłacony w całości